Obsesia Dobrogei

Fundatia Fildas Art a sponsorizat expozitia de pictura si sculptura intitulata „Obsesia Dobrogei”, semnata de artisti plastici ai Filialei Uniunii Artistilor Plastici- Constanta I si gazduita de Galeria SENSO.

30 mai 2007 a reprezentat o zi speciala in calendarul expozitional al Galeriei SENSO. Spatiul generos care gazduieste astfel de manifestari culturale s-a dovedit si de aceasta data insuficient pentru publicul numeros invitat sa participe la vernisajul expozitiei de pictura si sculptura „Obsesia Dobrogei”.

Evenimentul sponsorizat de Fildas Art si organizat de doamna Rodica-Xenia Constantin, presedinta a Asociatiei Femeilor

Creatoare in Arta Plastica din Romania, a reprezentat un prilej special de intalnire cu lucrarile unui grup de artisti ai Filialei UAP- Constanta I.”Au fost selectati o serie de artisti din filiala Constanta I, mai multe generatii de artisti, fiind o expozitie de prezentare a filialei”, a declarat Alfred Ipser, Presedintele Filialei Uniunii Artistilor Plastici Constanta I.

Alaturi de o mare parte dintre artisti, la eveniment au fost prezenti si critici de arta: Alice Dinculescu si Adrian Silvan Ionescu.

Dobrogea exista perceptiv in componenta acestui spatiu romanesc dar, revelatia ei, ante, inter, postbelica si acut contemporana- a facut parte din structura mentala a romanilor, care au constientizat-o pana la transformarea ei in obsesie nationala.

Daca pictura romaneasca moderna isi va fi scris  traseele si valorile in orizontul de cercetare exotic, pitoresc, decorativ, constructiv compozitional, evocator, documentar, luminos exploziv- in baza atmosferei speciale a Dobrogei, pictura contemporana ramane si ea atasata pigmentarilor zonei.

Indiferent caror generatii se revendica, artistii plastici apartinatori locului prin origine sau adoptie, manifesta o pofta detectabila pentru invaluire, cuprindere, punere in pagina sau spatiu a unor morfologii inseminate deja, prin succesiuni culturale remarcabile ale locului; si aceasta atitudine a creatiei, periculoasa prin seductia autorului, devine o stralucitoare capcana. Iesirea din ecuatie a creat prezente, orientari, destine sau recitaluri ale unor poezii nationale bine asimilate.

Gruparea prezentata in cadrul expozitiei ofera contactul cu starea creatiei plastice in cea mai estica zona a sud-est – ului Uniunii Europene. Intre doua alternative ale omenescului sublimat prin creatie, estetica durerii la bronzurile lui Mircea Enache si ironia hazului la caricaturile lui Leonte Nastase se desfasoara: rezultatul mariajului dintre iluzia ratiunii si pretiozitatea materiei, Gabriela Gheorghe, Alfred Ipser – pictura; Petre Grajdeanu, piatra, Nicolae Mira, bronz, Petre Manea, ceramica; savoarea traditiei si jocurile artei contemporane la: Gheorghe Carutiu, Daniela Turcanu, Oana Madalina Sfetcu, Anamaria Baciu, Anca Floriana Deaconu, Elena Dinu, Angela Bocu – pictura, Alexandru Isopescu, ceramica; monumentalul ortodox de tip parietal la Marin Deaconu; iesirea din labirint prin intermediul preistoriei: Gheorghe Farcasiu, Eusebio Spinu – ceramica, Constantin Papadopol, pictura/obiect, Gelu Costea, pictura.