Interviu Ghidul femeilor de success ADAF 2011

Fildas Grup

Citat: “O firma este pe atat de valoroasa pe cat de valorosi sunt oamenii care o compun”.

In anul 1991, odata cu aparitia primelor farmacii particulare, a aparut si necesitatea distributiei produselor farmaceutice. In peisajul dominat de companiile de stat, apare pe piata din Romania si prima societate comerciala cu capital integral privat, FILDAS. Asa au fost puse bazele unei companii care va inregistra cea mai spectaculoasa rata de crestere de pe piata romaneasca – de la o cifra de afaceri de 1 milion de EURO in 1991, la aproape 230 de milioane de EURO in 2010.

Fildas este una dintre cele mai interesante povesti de succes de la inceputul pietei libere din Romania. Cu toate ca a pornit de la zero, Fildas a devenit un jucator de top pe piata nationala sub conducerea fondatoarei sale, Anca Vlad. Cu ambitie si perseverenta, Anca Vlad a infiintat in 1990 propria afacere si s-a implicat in dezvoltarea ei. Astazi, este considerata cea mai de succes femeie de afaceri din Romania.

Avand convingerea ca interesul pentru sanatate si frumusete va evolua in paralel cu dezvoltarea nationala, Anca Vlad si-a diversificat compania, a creat un grup de retail, dezvoltand si alte branduri. „Toate femeile sunt interesate de sanatate si frumusete, asa ca m-am gandit sa dezvolt acest concept. CATENA este “Farmacia Inimii” si “Farmacia care te ajuta”, iar NATURALIS este “Inteligenta naturii”. Acesta a fost de fapt visul meu: sa creez o companie care sa se ocupe de sanatate si frumusete; o companie respectabila, bazata pe onestitate, flexibilitate, creativitate si inovatie. De aceea Fildas este un grup puternic.”

Obiectivul nostru este de a furniza produse si servicii de calitate pentru satisfacerea nevoilor de sanatate si frumusete ale clientilor. Sloganul Fildas este “Numele Sanatatii in Romania”. In viziunea noastra, realizarea obiectivelor se bazeaza in principal pe calitatea capitalului uman. Echipa Grupului a crescut odata cu activitatea, de la un numar de 17 angajati in 1991 la 1,500 in 2010 si cu perspectiva cresterii la 2000 pana in 2012.. In acest sens, Grupul promoveaza o echipa tanara, dinamica si calificata, varsta medie fiind de 33 de ani. Peste 700 din angajatii Grupului au studii superioare.

Fildas are acoperire nationala prin intermediul celor 13 centre logistice existente – Bacau, Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi, Pitesti, Ploiesti, Satu Mare, Sibiu, Targu Mures, Timisoara.

Grupul FILDAS a inceput sa isi dezvolte propria retea de farmacii incepand cu anul 2000, o data cu achizitionarea societatii ARGESFARM S.A., in urma unui proces de privatizare. ARGESFARM detinea la acea data o retea de 30 de farmacii in mediul urban si 30 in mediul rural. In prezent, reteaua de farmacii a Grupului numara peste 250 de unitati care opereaza sub brandul CATENA in toate judetele tarii.

Catena reprezinta al doilea lant de farmacii cu acoperire nationala. Catena, “Farmacia Inimii”/“Farmacia care te ajuta”, ofera in permanenta sfaturi si recomandari profesioniste pentru o gama larga de produse farmaceutice, cosmetice, dermatocosmetice, remedii naturiste si nutritie.

Va invitam sa parcurgeti paginile portalului www.catena.ro pentru a intelege mai bine filozofia brandului.

In ultimii ani Grupul a dezvoltat conceptul si linia de produse proprii NATURALIS. Linia NATURALIS include o gama larga de cosmetice si suplimente nutritionale.

Pentru a veni in sprijinul clientilor si pentru a facilita comunicarea cu comunitatea medicala si farmaceutica, Grupul publica lunar in peste 200,000 de exemplare revistele de specialitate Tonica, Farmacia Ta, Slab sau Gras si Galenus. Actiunile de promovare ale Grupului in domeniul sanatatii si frumusetii sunt de asemenea sustinute prin televiziunea on-line de profil Senso TV – www.sensotv.ro .

Anca Vlad este mai mult decat o femeie de afaceri de succes. Este  pasionata de cultura, arta si contribuie la dezvoltarea componentelor sociale si intelectuale ale societatii romanesti.”Pretuiesc foarte mult creativitatea si de aceea, am infiintat fundatia culturala Fildas Art, care este un sponsor activ al artistilor romani.”

Fundatia FILDAS ART are ca obiectiv promovarea artistilor romani in tara si in strainatate, este detinatorul licentei si totodata sponsorul taberei internationale anuale  PODURI EUROPENE, la care participa reprezentante ale artei plastice feminine din mai multe tari Europene.

Anca Vlad a primit numeroase premii si distinctii:

– Revista Business Arena, martie 2010 premiul Model of Exellence pentru expertiză analitică si leadership într-un domeniu competitiv oferit în cadrul galei Most Admired Business Women Awards 2010.

– Mai 2010 titlul de Laureat pentru viziune şi leadership, implicare activă la dezvoltarea economică, durabilă şi responsabilă a comunităţii, model de succes în profesie şi carieră din partea Business Hall of Fame

– Martie 2010 Premiul Leader She 2010 pentru performanţă profesională, calitate umană şi discreţie socială oferit de Forum Invest.

– Decembrie 2005 premiul «Vocaţia Investitorului de succes » din partea revistei Balcanii;

– Decembrie 2005 titlul de Managerul Anului din partea Institute of Directors – London;

– 2005 Fildas a fost nominalizata pentru premiul “Cele mai bune companii din Europa”, “ca o recunoaştere a   realizărilor companiei şi a contribuţiilor sale remarcabile la progresul Europei Centrale şi de Est de către Europe Business Assembly (EBA), Oxford – Anglia,

– Septembrie 2004, Medalia de Aur pentru Excelenţa în Practica Afacerilor, în cadrul celui de-al patrulea Forum Internaţional pentru Excelenţă în Practica Afacerilor, organizat la Geneva.

– Locul întâi în topul femeilor de succes, editat de revista Capital atât în 2004, cât şi în 2005.

– Două premii pentru mecenat: al revistei VIP şi al revistei Actualitatea Muzicală.

Este membra in cateva asociatii si patronate:

– Din 2004 – Preşedinte al Grupului de Presă Galenus (editor al revistelor: Farmacia Ta, Slab sau Gras, Tonica, Galenus);

– Din 2004 – Preşedinte de onoare al Asociaţiei Femeilor Creatoare din Arta Plastică;

– din 2005 – Vicepreşedinte Asociaţia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR);

– Din 2007 – Presedinte Senso TV

– din 2008 – Vicepreşedinte al Confederaţiei Naţionale a Patronatelor din Romania (CNPR);

Citate dna Anca Vlad – Ghidul Femeilor de Succes – editat de ADAF 2011:

‘Dintotdeauna provocarea oricărui business este reprezentată de alegerea colaboratorilor şi a modalităţilor de finanţare. Abilitatea antreprenorului de a-şi implementa visurile constă în selectarea echipei, în primul rând. Procesele economice sunt într-o evoluţie permanentă, iar problemele nu se termină niciodată, ele fac parte din natura oricărei afaceri.”

“De la profesori şi până la manageri de business m-au impresionat persoanele capabile să-ti susţină privirea, să-ţi explice ce greşeşti şi ce nu şi mai ales oamenii care privesc dincolo de aparenţe. Ei au fost mentorii mei.”

Legat de familie ne spune – “E bine ca spaţiul familial să rămână unul de suflet. Oricâtă energie ai dărui businessului, trebuie să-ti mai rămână suficient de multă pentru ca familia şi prietenii să-ti fie aproape. Pentru un antreprenor, ziua nu are 8 ore de muncă. De aceea, timpul pentru familie trebuie creat zi de zi prin îmbinare cu programul de lucru.”

“Momentele de recesiune sunt cele mai potrivite pentru a te implica în afaceri, deoarece ele reduc numărul de optiuni, oferindu-le doar pe acelea cu adevărat viabile. Riscul de eşec este mai mic. Ingredientele cele mai importante ale succesului antreprenorial sunt entuziasmul şi capacitatea de sacrificiu. Dorinţa “de a face bani” este cel mai ineficient ingredient.”