Cum a fost ales brandul Catena, devenit liderul pieţei de farmacii?

Antreprenoarea Anca Vlad, cea care deţine lanţul de farmacii Catena şi distribuitorul de medicamente Fildas, îşi aminteşte cum a ales acum mai bine de două decenii un nume care a devenit între timp un brand.

Astăzi, sub brandul Catena sunt deschise circa 800 de farmacii (cele mai recente informaţii) care au afaceri cumulate de circa 1 mld. euro în 2019 (ultimul an pentru care există date publice). Compania este lider de piaţă pe segmentul său.

„Acum 21 de ani, când am abordat retailul farmaceutic, am dorit un nume de brand sonor, dar cald şi simplu. Cuvântul „Catena“ mi-a venit uşor în minte pentru că avea toate aceste calităţi. În plus, înseamnă două lucruri: în română „legătură chimică“, ceea ce ne apropie cu gândul de produsul farmaceutic, iar în latină şi italiană – „lanţ“, ceea ce ne crea o frumoasă perspectivă de creştere“, îşi aminteşte antreprenoarea.

Ea adaugă că în general cuvintele obligă. În paralel cu numele selectat, logoul trebuia să inspire şi el căldură, apropiere, grijă.

„Am plecat la drum cu portocaliu şi verde. Cele mai multe remedii vin din natură, aşa că am simţit că o frunză ar exprima acest lucru. Dar lipsea ceva… Când am adăugat galbenul, ne-am bucurat – era lumina şi speranţa, era ceea ce doream să exprimăm. Ca orice lucru făcut cu suflet, brandul a rezistat bine peste ani“, adaugă ea.

Brandul Catena este operat de mai multe companii, spre deosebire de distribuitorul de medicamente Fildas Trading, care operează pe o singură entitate.

Catena a intrat pe piaţă în urmă cu mai bine de 20 de ani, când antreprenoarea Anca Vlad, care deţinea la acel moment distribuitorul de medicamente Fildas Trading, a cumpărat 30 de farmacii din Piteşti – reţeaua Argeşfarm.

Ulterior, compania s-a dezvoltat direct şi au continuat şi achiziţiile, care au dus brandul la 800 de unităţi la nivel naţional.

Dacă în distribuţia farma brandul e mai puţin important, în retailul de profil el cântăreşte greu. Cât contează însă pentru client că farmacia la care merge poartă un brand românesc?

„Faptul că suntem brand românesc contează pentru echipă, ne simţim mândri de creaţia noastră. Clienţii însă au nevoie de servicii de calitate, asta contează pentru ei şi asta ne străduim să le oferim, zi de zi“, spune Anca Vlad.

Prin prisma businessului pe care l-a creat, antreprenoarea este cea mai puternică femeie din mediul de afaceri local.

Articol apărut în Ziarul Financiar